Bibliotekarz
animatorem społeczno-kulturalnym. Szkolenia specjalistyczne dla bibliotekarzy
z zakresu animacji kulturalnej, pracy z grupą, pracy z osobami niepełnosprawnymi.
z zakresu animacji kulturalnej, pracy z grupą, pracy z osobami niepełnosprawnymi.
Projekt
realizowany w ramach 8 linii budżetowej dotacji FRSI.
7 lutego 2014
r., w Bibliotece Śląskiej w Katowicach odbyły się warsztaty z zakresu animacji.
Jedna grupa wzięła
udział w warsztacie „Metody
aktywizujące w pracy z osobami niepełnosprawnymi”, druga zaś poznała
„Metody aktywizujące w pracy biblioteki z wykorzystaniem technik pracy Klanzy”.
Celem projektu „Bibliotekarz animatorem społeczno-kulturalnym” było podniesienie
kwalifikacji i wzrost specjalizacji zawodowej w dziedzinie animacji kulturalnej
50 pracowników bibliotek województwa śląskiego. Uprawniliśmy do udziału w warsztatach
bibliotekarzy z grupy docelowej Programu Rozwoju Bibliotek oraz grupy
pracowników z 7 bibliotek powiatowych sprawujących nad nimi bezpośredni nadzór merytoryczny. Szkolenie miało na celu
trening umiejętności interpersonalnych niezbędnych w pracy
z grupą dzieci, młodzieży i osób niepełnosprawnych. Warsztatowy charakter zajęć pomógł rozwinąć umiejętności integracji, organizacji spotkań i imprez z udziałem wszystkich grup wiekowych uczestników, angażowanie ich na rzecz budowania relacji międzyludzkich i dostrzeganie w tym korzyści rozwojowych dla każdej z grup.Ważnym elementem było poznanie możliwości zastosowania nowych technologii
w pracy z grupą najmłodszych odbiorców i praktycznego wykorzystania tych umiejętności
w codziennej pracy edukacyjnej i promocyjnej bibliotek.Dodatkowym aspektem był rozwój postawy twórczej, kształtowanie wrażliwości estetycznej u uczestników szkoleń.
z grupą dzieci, młodzieży i osób niepełnosprawnych. Warsztatowy charakter zajęć pomógł rozwinąć umiejętności integracji, organizacji spotkań i imprez z udziałem wszystkich grup wiekowych uczestników, angażowanie ich na rzecz budowania relacji międzyludzkich i dostrzeganie w tym korzyści rozwojowych dla każdej z grup.Ważnym elementem było poznanie możliwości zastosowania nowych technologii
w pracy z grupą najmłodszych odbiorców i praktycznego wykorzystania tych umiejętności
w codziennej pracy edukacyjnej i promocyjnej bibliotek.Dodatkowym aspektem był rozwój postawy twórczej, kształtowanie wrażliwości estetycznej u uczestników szkoleń.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz